torsdag 9 juli 2009

Regntid.

Regntider kommer regelbundet till de tropiska länderna medan våra regntider kommer oregelbundet. En tid är dock säker och det är tiden efter en värmebölja då atmosfären måste göra sig av med all fukt som avdunstat under värmeperioden. Då kommer det inga måttliga mängder utan allt måste ned. Ja, så får man sota för att man haft det varmt och skönt under en tid. Men jag gillar faktiskt att elda brasa och sitta inne och skriva när det regnar. Nu kan inte vädret bli sämre utan allt blir bara bättre.
Skrev ett brev till Becke Hinnersson i Göteborg för att bekräfta att det är den 15 maj nästa år som jag ska fira min födelsedag i Göteborg och då han har lovat att tillsammans med sitt band spela. Jörgen Zetterquist har dessutom bett att få vara gästmusiker den dagen.
Regnet avstannade lite så jag regnklädde mig och tog cykeln och for iväg två kilometer till närmsta brevlåda som töms på eftermiddagen. När jag skulle kliva av fastnade min regnjacka under sadeln så jag fick inte ned foten till marken utan föll handlöst. Det blev ordentliga skrapsår på vänster armbåge och knä men alla ben höll och huvudet höll jag kallt.
Nu knastrar det skönt från brasan igen samtidigt som regnet strilar ned därute.
Passade på att gratta en annan Jörgen på namnsdagen via SMS och grattade samtidigt Albertus Pictor till sina 500 år. Han levde i en annan tid och var en stor målare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar