måndag 8 juni 2009

Veckans tider.

Om förra veckans tider var välfyllda så har helgen förflutit i sin egen tid. Jag har klätt mig varmt och hållit mig inomhus vid brasan och ägnat mig åt skrivande. I samband med att jag berättade i Enskedeskolan för ett tag sedan så använde jag mig av en gammal text som jag skrev för femton år sedan. Den heter ”Tre år i en barndom” och handlar om när jag var nio år till jag var tolv och min mamma dog och vi bodde i Enskede. I den texten finns stycken som handlar om Enskedeskolan och som jag använde vid den s k berättardagen. Det innebar att jag läste om vad jag skrivit för länge sedan och som jag inte lyckades hitta någon förläggare till då. Fann nu lust att fräscha upp texten och igen försöka ge ut den. Kanske den idag kan finna nåd inför en bokförlagsredaktör. I alla fall har jag i helgen varit skrivande. Jag kände att det jag själv filosoferat kring mina känslor som barn borde få plats i boken. I det jag hunnit med att skriva visade det sig att det var ganska lätt att hitta utrymme för filosofiska tankar. Vi får se.
Igår var det också tid för mitt barnbarn Rebecca att göra inträdesprov till cirkuslinjen på Danshögskolan. Det var sex hundra ansökningar från hela världen och där de plockade ut tio procent som skulle få komma på audition och bland dessa fanns alltså Rebecca. Dessa sextio lyckliga ska i fem dagar prövas och visa vad de kan och på fredag på Rebeccas och min födelsedag får de veta vilka tjugo som blir antagna till utbildningen. Jag håller verkligen tummarna för henne
Det är sagt att det ostadiga vädret kommer att fortsätta och eftersom det troligen är sista veckan som jag är ensam här uppe ska jag utnyttja tiden med fortsatt skrivande. Det är en vecka sedan temperaturen i sjön var sådan att det gick att ta en simtur och jag hoppas trots allt att det ska bli lite varmare för jag längtar efter dagliga simturer.
På torsdag spelar ”Krypt Kicker Five” utomhus på Debaser Slussen och det tänker jag inte missa. Det är tid att gå på konsert. Det är tid att vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar