fredag 17 april 2009

Tiden lider

Har just vandrat hem över broarna från dansen i Alvik. Har hört fåglarna kvittra och sett vattnet glittra i vårsolen och det svirrar i kroppen. Dans är en lisa för själen. Det är tider det, tider att njuta, tider att älska.
Hade ett intressant samtal med en annan dansgäst som kom att sitta bredvid mig. Det blev korta pratstunder eftersom det var tätt mellan danserna. Hon tycker också om att skriva och har haft det kämpigt av och till i livet precis som jag. Vi ska höras.
Vår tid är utmätt och vi lever olika länge men som tur är vet vi inte hur länge. Men ju äldre jag blir dess då kortare tid har jag kvar och den tiden är min och ingen annans och måtte jag klara att leva och icke blott överleva den. Det handlar om att starta projekt. Jag har en idé om ett skrivprojekt som jag ska starta i sommar. Men först ska frön och potatis i jorden vilket också är ett projekt.
Tiden måste också räcka till att träffa barnbarnen innan de åker till sina sommarland. Särskilt ser jag fram mot att träffa Rebecca som snart kommer hem från sin cirkusutbildning i Ukraina och innan hon åker vidare till skolan i Köpenhamn.
Tiden lider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar