måndag 30 augusti 2010

Tidsförvillelser

Nej, inte kan det vara höst redan som de säger. Kanske är vi på väg dit för just nu håller jag på med höstgrävningen i landen och har skördat det mesta. Dock inte tomatplantorna som dignar av hur många tomater som helst men ännu bara ett fåtal mogna. Squashen är heller inte klara att skördas. Dock är det badtid fortfarande. Såg ett vetenskapsprogram om hur man bör lägga upp ett dagsprogram. Förmiddagen bör ägnas åt filosofiska övningar som att läsa, skriva eller dega. Detta för att blodkärlens väggar är förtjockade på morgonen och skulle man utföra fysiska aktiviteter då så skulle det höja blodtrycket. Efter filosoferandet var det läge för en liten lur, sa de. Sedan passade det med motion då blodkärlsväggarna mjuknat. Denna förändringen hade med cortisolet att göra och fysiska aktiviteter efter lunch fungerade istället blodtryckssänkande.
Alltså har jag lagt allt trädgårdsarbete till eftermiddagarna och som avslutas med ett dopp. Temperaturen i vattnet har länge hållit sig kring 18 grader men idag var det nog bara 16. Det inbjuder inte till simturer men ett skönt dopp.
Igår var jag funktionär på en orientering som min klubb ordnade. Därefter var jag i tre olika affärer, Tekniskt Magasin, Clas Olsson och Siba i Falun för att köpa ett nytt batteri till min mobiltelefon eftersom det inte var mottagligt för fler laddningar. Men ingen hade ett som passade men telefon. Du får söka på nätet, sa de och det är inte så himla lätt eftersom jag inte vet vilket batteri det är som passar just min telefon.
Nu har jag lagt ned det projektet till jag kommer till Sthlm på torsdag. Jag får klara mig utan mobilen.
På fredag är det tid för dans igen. Det ser jag fram emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar