tisdag 14 september 2010

Det var på tiden.

Det var på tiden att jag fick lust att skriva i min blogg. Tiden har gått och jag har gjort allt möjligt sedan sist jag skrev. T ex har jag flyttat till Sthlm med krukväxter och sådant som inte klarar sig utan mig. Och så hann jag dansa på Alvik vilket jag saknat i sommar.
Sedan blev det en visit i Göteborg igen och det var inte fel. Bodde på Rörtången, en plats nära Marstrand hos kära vänner. Tiden har inte varit så snäll mot den ene vännen. Han har tappat tidsperspektivet och minnet har fått sig en knäck. Det är svårt att se en gammal bright vän släppa taget om tillvaron och bara glida med åt något håll. Där fick jag två verkligt friska salta bad. Det tog två dagar sedan innan jag duschade, för jag ville vara en salt brud ett tag.
Hann också träffa kålltorpstjejerna i Gbg. De som har träffats minst en gång i månaden i 64 år. Jag var med när vi började träffas på Ungdomsgården i Kålltorp på 40-talet, där vi såg till att vår ungdomstid blev rik på minnen man gärna ser tillbaka på. Det var tider det.
Har också tittat till huset i Falun igen och skördat tomater och squash och städat och badat. Men nu planerar jag för italienresan. Läser på, kollar kläder och laddar.
Birgerò, Birgerò
må ni tro
är vår klippa och bro
till var vi ska bo
i vårt vackra Veneto
vi ska äta och dricka, jo
smaka vin och sno
från plats till plats och glo
på tavlor av Giotto
liksom Mantegnas i lugnan ro
träffa Gargano
och laga risotto
få en glimt av Pierrot
med hjälp av Birgerò
vi har ett väldigt flow
jojo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar