måndag 10 maj 2010

Tidsspillan

10 maj 2010
Det var länge sedan nedräkningen började men idag är vi inne i själva veckan då allt ska klaffa. Det mesta är handlat, allt som ska deligeras är gjort. Kvar för mig är att göra laxpatéer till sextio personer vilket ska ske på torsdag. På fredag hämtar Henriettas kille mig och stor packning för att transporteras till festplatsen. På lördag är tiden inne. Jag får hjälp av ett stort team med fördrink i gröngräset och att dekorera, duka, göra sallader mm, mm. Vi får dock akta oss för tidsspillan för klockan fyra kommer gästerna och klockan fem sätter vi oss till bords.
Jag är så himla trött på kylan som dämpar min arbetslust. Hela maj har det varit vinterkläder som gällt. Gick dock in på nätet och kollade vädret och tack och lov ser det ut att bli varmare i slutet av veckan för jag vill gärna klä mig vårligt på festen. Hälften har jag köpt och hälften har jag sytt. Det brukar oftast vara så att jag letar efter något särskilt i klädväg och när jag inte hittar det köper jag tyg och syr så jag får det som jag vill. Eftersom jag har mer tid än pengar så är det en bra lösning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar