tisdag 4 maj 2010

God tid

4 maj 2010
Åter tisdag och jag fick tid att vara med och orientera i Hedemora. Eftersom jag inte längre har någon bil så blev jag hämtad av orienteringskamrater som ändå for förbi min grind. Jag gick runt min bana men det tog lite för lång tid eftersom jag missade en kontroll alltför mycket. Har märkt att när jag blir trött så funkar det logiska tänkandet inte så bra. Jag sprang på en stig åt fel håll men upptäckte misstaget då terrängen inte såg ut som på kartan där jag sprang. I eftersnacket förstod jag att jag var inte ensam om att fungera så. Det är något som drabbar min generation. Nåväl vädret var fint om än lite kyligt och jag njuter av att leta mig fram i skogen. Idag tog jag små omvägar för att inte klampa rakt över vitsippsbackarna men jag tävlar bara med mig själv så jag tog god tid på mig och njöt av hur vackert det är på våren då allting är nytt och spätt. Det var som jag såg hur björkarna på bara ett par timmar växlade från den violetta knoppfärgen till ljust och skirt grönt. Nu ska jag in till Falun och träffa faluborgarna (göteborgskor som bor i Falun) på vår månadsträff på en krog. Då vi hänger oss åt vårt idiom och har görskoj. I morgon har Kåre sin månadsträff för veteranerna och då ska vi träffas hos ett par som har hus vid Uggleviken med poängpromenad och fika. Förra året då vi var där berättades att Uggleviken fått sitt namn efter en släkt som hette Uggla och bodde där för ett par hundra år sedan. Man har forskat framåt och tror att både Magnus Uggla och Carolina af Ugglas bär på gener härifrån. På torsdag far jag till Sthlm för att ordna lite för min fest som det ju faktiskt bara är tio dagar kvar till. Passar samtidigt på att dansa i Alvik på fredag innan jag åker tillbaka till Dalarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar