torsdag 26 november 2009

Under tiden....

Under tiden man gör något kan man fundera på vad det är som gäller härnäst. Det handlar om framförhållning om man vill hålla tiden.
Denna veckan har jag som vanligt varit med ett-åriga Hedvig. I måndags började jag med att simma i Västertorp klockan sju innan jag gick iväg till Hedvig. Det är ett privilegium att få komma nära sina barnbarn. Men har man några år på nacken så gäller det att vara i fin vigör för att orka. Passa så små barn gör man inte med ”vänsterhanden” eftersom det kräver full koll och efter fyra dagar i sträck känner jag mig i kväll en aning mör.
Men i morgon är det tid för dans och det ser jag fram emot. Jag tror att dansen ger mig kraft. På kvällen ska jag sedan iväg och vara barnvakt åt Hedvig eftersom hennes pappa Jocke som är trummis i The Nomads ska iväg till Medis och vara förband till The Sonics och som naturligtvis Hedvigs mamma gärna vill lyssna till. Egentligen skulle jag också gärna önskat att få lyssna på en så unik konsert men jag tror att jag hade känt mig fel på plats eftersom jag nog skulle varit den enda i min generation som varit där. Istället sover jag över hos Hedvig för att på morgonen sedan iväg med tåget till Dalarna för att se teater på Nisserska på kvällen.
Eftersom min symaskin står i mitt hus i Dalarna ska jag ägna söndagen åt sömnadsarbete.
På måndag har jag fått tillstånd att fotografera på Dalarnas museum till en artikel som jag ska försöka få in i ”Kulturens Värld”. Artikeln heter ”Selma Lagerlöfs faustiska förbindelser” och handlar om hur Selma har inspirerats av Faust. Det jag ska fotografera är böcker i hennes bibliotek på museet.
Det är skillnad på tidens gång och livets gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar