onsdag 16 november 2016

16 november 2016

16 november 2016. Min blogg handlar alltid om Tid och Rum och det passar ju bra i en författarblogg. Jag studerar nu Kreativt skrivande 3 på LTU. Arbetar med ett längre projekt som till våren då kursen slutar ska vara slutfört. Vill nämna att när Göteborgs filmfestival startade 1978 utlyste de en filmmanustävling och som jag tände på. Jag skrev ett manus och skickade in men fick aldrig något svar. Tyckte emellertid att jag hade en bra idé till intrig och har skissat på hur jag skulle kunna göra om manuset till en litterär roman. Och det är den skissen jag jobbar med nu. Till första inlämningen på LTU skulle vi lämna 20% av vårt kommande manus vilket jag gjorde. Gladde mig åt att Maria min handledare berömde mitt språk samtidigt som hon anmärkte på min dramaturgi och att det var problem med vem som är protagonist. Kände direkt hur rätt hon hade och har därför lagt till ett kapitel i början och hoppas därmed också ha förtydligat konflikten. Eftersom idén tog form på 70-talet så är det naturligt att den tiden då det t ex inte fanns mobiltelefoner färgar min text. Tiderna förändras ju på tal om tid och rum. Eller det är hinnan av tid som som skiljer oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar