måndag 6 januari 2014

Ny tid, nytt år.

Ny tid, nytt år. Nu gäller det att sopa ut det gamla och in med det nya. Då behövs det städning, tvätt i tvättstugan och rena lakan och sedan måste kroppen få en skjuss, så det blev Friskis&Svettis där jag provade cirkelfys. Jobbigt men det blev kul genom att ledaren var lite speciell som lät oss lyfta, tänja och ta i till melodin ”Han ska öppna pärleporten, så att jag kan komma in”, alla verserna. Det kunde blivit patetiskt, men istället såg jag jympapasset som en komisk film där även jag var med. Att min X-man fyller år just på tröskeln till det nya året hör också till. Det blev trevligt med champagne och fika och där vårt äldsta barnbarn, Johan var med liksom nykomlingen Vera, barnbarnsbarnet en mycket harmonisk liten människa som just upplevt sin första jul- och nyårshelg. Det är som tiden börjar om på något sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar