onsdag 25 mars 2009

Inlägg nummer 2

I det förra inlägget, som var mitt första i denna bloggen och som ska bli den jag kommer att använda, skrev jag att mina funderingar kommer att röra sig kring litet och stort i livsproblematiken och som många med mig kanske funderar på. Men den texten kom aldrig med utan försvann i datahjärnan någonstans. Dessutom blev det jag skrev om tid också stympat. Här har jag utvecklat problematiken och hoppas att utlägget av inlägget ska funka. Så här tänker jag:
För mig är tid inte något som förflyktigas. Tiden finns i den sfär som finns omkring oss men som vi också finns i och som finns i oss.
Tid är som energi som omvandlas då den brukas eller som vatten i ett kretslopp. Men som för varje människa är begränsad. Tiden konsumeras inte utan byter bara form och blir till minnen, till resultat eller ångest. För att bli kvitt ångesten måste tiden återerövras, bli till kreativitet.
Detta är alltså mitt sätt att se på vad tid är och det är säkert mycket kvinnligt. Tid är rikedom - inte pengar. För männen är tiden mer en förbrukningsvara som kan beskrivas i snabba klipp, glömma och gå vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar