söndag 11 november 2012

Kära Hanna och Jocke! 12-11-10 JA Idag det är en särskild dag precis som varje dag den är en bit utav den tid vi lever i då det kan hända vad som helst och som jag sagt så många gånger förr kan någon säga mig vad tiden är en del de säger den är cirkulär men andra att den bara framåt går en bit av tid kan vara blott en stund men ock ibland en nio år så där och just så länge se´n det är de fann varann och blev ett par vår yngste pojk och eran tös uppå ett annat bröllop tror jag visst det var och de som då tog kärleken i famn kan glädjas åt att nu också två vänner till har lovat älska högt och sant för strax när Joakim för jobbet for till Rom att göra lite grann research kom också Hanna dit och sen så var det kört när kärleken slog till. Det här det är en ganska liten duk i pengar inte särskilt mycket värd men dock i den det ligger mycket tid då den består av timtals många stygn motivet har jag knyckt ifrån en målare och tiden det är min present till er de många timmar som det tar att få den klar för mitt i sömnaden bröts tiden plötsligt av när doktorn ringde mig och sa kom genast hit för vi har tid för dig så ska du få en annan höft istället för den gamla som är slut. Men ni ska veta att jag här sytt in förutom tid en himla massa kärlek med Kandinsky han som mönstret gjort han sa att måleriet var en happening precis som livet också är man aldrig vet exakt hur det ska bli men viktigast av allt det ändå är att vårda kärleken men också att få bliva sedd för den person man är att vid varandras sida vänfast stå där båda ser varann och finna trygghet i en relation som i sig bär en kraft där båda har total integritet. Och kära våra barnbarn små vår Hedvig liksom lille Manfred med hör här, för uti hemmet där ni bor där slösas det med kärlek må ni tro där ni tillsammans med er far och mor har hittat vägen till ett liv som nu vävs in i existensens färgrika motiv och blandas i en sagolik brodyr där form och rytm tar plats och vi som blott står utanför och ser vi älskar er och önskar hela er familj allt gott. från svärmor, mor och farmor.

1 kommentar: