måndag 12 april 2010

11 april 2010

I min planeringsalmanacka står det för varannan vecka ett litet ordspråk. Förra veckan stod det:
Tiden är den mest rättvist fördelade resursen. Alla har 24 timmar till sitt förfogande varje dygn.
Det kan man väl säga vara rättvist beträffande mängden. Men ändå inte rättvist för det handlar också om vilka resurser vi har för att kunna ta vara på alla de timmarna för att göra något bra.
T ex sova så mycket som behövs varje natt eller tillgång till kommunikationsmedel för att utnyttja resursen eller god hälsa eller göra sådant som kräver en insats av t ex pengar eller som kan låta som en paradox nämligen att ha tid att utnyttja tiden.
Just nu har jag kommit in i en fas då själva planeringen för min fest är klar och jag kan börja beta av vissa punkter. Det är nu klart med musikerna. På trummor kommer min exman, min son och sonson att turas om. Min son är trummis i Nomads och mycket professionell.
Dagen idag började med promenad till Västertorps simhall där jag simmade min kilometer. Sedan bakade jag två rulltårtor som jag lagt i frysen och som ska bli bakelser till kaffet. Ska baka fler i morgon. I helgen har jag handlat torrvaror och vissa engångsvaror. Allt som kan bockas av känns skönt. Dessutom köpte jag en ny stegräknare eftersom den gamla pajat. Idag har det blivit 15.000 steg så nu får det räcka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar