söndag 28 januari 2018

Nytt försök

Jo, nu gör jag ett nytt försök att komma igång och hålla min blogg vid liv. Jag samlar inte på saker annat än sådant jag behöver eller sådant som kan försköna mitt hem. Istället samlar jag på möten som är värda att minnas. Igår var ett sådant möte hemma hos min guddotter, Lotta där vi firade hennes pappas, Håkans 85-årsdag. Håkan har nyligen med sin fru dvs min kusin Birgitta flyttat från Göteborg till Stockholm, eller närmare bestämt Solna. Det ska bli fint att ha dem så nära där jag kan nå dem med en resa med tvärbanan från Liljeholmen där jag bor till Solna där de bor på Centrumslingan.
   Men igår var vi alltså hemma hos deras dotter Lotta där det var öppet hus och mingel som ville fira Håkan. Jag kände intuitivt att där fanns närhet och värme. Där fanns Lottas barn Adam och Felicia i ungefär samma ålder som mina barnbarn, Malte och Ebba och som alla håller på med handboll eller innebandy. Lottas bror Janne med en av sina söner och med Ylva var också där. Lottas man, Stefan skulle just komma hem från USA där han varit och föreläst.
   Jag tror att när man blir allt äldre är det viktigt att få känna närhet till de sina, där även kärleken kan blomma. Detta var ett möte där värmen var en självklar källa och som jag nu bär med mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar