onsdag 15 februari 2017

Nu är det på tiden att ge ut min bok!

Mitt hopp är att jag kan få följare till min blogg där jag nu ska marknadsföra En helt vanlig familj, som är titeln på min blivande bok. Att få sin bok utgiven på ett förlag skulle för mig vara att bli bekräftad. Har ett otal gånger skickat manus till olika förlag. Ibland till en tävling men lika ofta just bara för att få mitt manus tryckt. I bästa fall har jag fått ”ett tack men tyvärr”. En gång fick jag ett telefonsamtal där de sa att mitt manus var bra, men de ville inte ha det eftersom mamman dog i slutet. Berättelsen handlade om tre år i en barndom men var inte en barnbok som redaktören trodde. En annan gång med ett annat manus skrev man och tackade och sa att det var bra men det passade inte in i deras utgivning. Av detta lär jag mig att man måste välja rätt förlag till varje manus och kolla deras utgivningsmönster. Ändå handlar det först och främst om marknadsföring. Förlagen är inte intresserade av det udda utan det som säljer bra. Fortsättning följer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar